Pokemon-ruuhkaa ja elämyksiä Triplan työmaalla

Kesäinen auringonpaiste helli yli 3 500 YIT:n Triplan työmaalla vieraillutta kävijää syyskuussa kun vietimme Tripla-päivää. Pasilassa sijaitseva Suomen suurin työmaa oli avoinna kaikille kiinnostuneille osana Helsinki Design Weekin virallista ohjelmaa.

Kesäinen auringonpaiste helli yli 3 500 YIT:n Triplan työmaalla vieraillutta kävijää syyskuussa kun vietimme Tripla-päivää. Pasilassa sijaitseva Suomen suurin työmaa oli avoinna kaikille kiinnostuneille osana Helsinki Design Weekin virallista ohjelmaa. Paikalla kertomassa Tripla-projektista olivat sekä YIT:n rakentamisen ja kaupunkikehityksen asiantuntijat että YIT:n yhteistyökumppaneiden ja Helsingin kaupungin edustajat. Aseman pohjoisessa alikulussa oli myös liikkeellä harvinaisen paljon Pokemoneja, mikä sai hymyn monen kasvoille.

Etukäteen arvelimme, että tapahtuma kerää paljon kiinnostuneita mutta että NIIN paljon ja NIIN kiinnostuneita. Työmaakoneisiin tutustuminen, työmaa-aitojen maalaus ja kävely työmaatunnelin syvyyksiin olivat ehdottomia hittejä. Tuli selkeästi näytettyä toteen se, että ihmiset ovat kiinnostuneita kokemuksista ja vuorovaikutuksesta – mahdollisuudesta kurkistaa työmaan kulissien taakse. Tätä lisää, oli selkeä toive yleisöltä kuten näistä siteerauksista voi päätellä:

’Hienoa, että YIT järjesti tällaisen tilaisuuden – kerrankin kaupunkilaisten on mahdollista nähdä rakennusprojekti näin läheltä. Ja sain kuulla Helsingin kaupungin edustajilta paljon mielenkiintoista asiaa uudesta Pasilasta.’

’Mä sain just kolme uutta Pokemonia. Tää on tän viikon paras päivä. Nyt mennään tuonne työmaamontun pohjalle, tosi siistiä!’

’Järjestättehän te tämän uudelleen? Olisi kiva nähdä esimerkiksi vuoden päästä miten pitkälle työmaa on edennyt.’

Toiveet on kuultu ja niihin pyrimme vastaamaan vielä monta kertaa rakentamisen edetessä.

Katso tästä lyhyt koostevideo Tripla-päivän parhaista paloista.

Lue lisää Triplasta täältä ja tilaa uutiskirjeemme Kaupan alan näkemyksistä tästä.

Heidi Kauppinen / Tripla-hankkeen viestintäpäällikkö 

Viestinnän tekijä, joka pohtii työkseen minkälaista tietoa Triplasta kaupunkilaiset, yhteistyökumppanit ja muut sidosryhmät tarvitsevat.