Ota yhteyttä
Kunnossapito

Hae yhteystietoa

Yhteystiedot kunnossapidolle

Maanteiden kunnossapito

Vähemmän kiireelliset palautteet

Maanteiden kunnossapitoon liittyvät, vähemmän kiireelliset asiat voi ilmoittaa Liikenteen asiakaspalveluun. Näitä ovat mm.

  • palaute teiden kunnossapidosta (esimerkiksi talvikunnossapidossa puutteita tai päällyste huonossa kunnossa)
  • rikkinäiset katuvalot
  • yleistä palautetta liikenteestä

Tavoitat Liikenteen asiakaspalvelun arkisin klo 9–16 numerosta 0295 020 600  ja netissä https://palautevayla.fi/aspaTämä on ulkoinen linkki

Kiireelliset palautteet

Kiireellisistä ja liikennettä selvästi vaarantavista ongelmista voi ilmoittaa soittamalla numeroon 0200 2100 (24 t/ vrk). Näitä ovat mm. 

  • puu kaatunut tielle
  • vaarallinen kuoppa tiellä
  • kiviä tai muita esineitä tiellä
  • tie vaarallisen liukas
  • tie muusta syystä ajokelvoton tai vaarallinen

Hätätilanne

Liikenteen hätätilanteissa oikea numero on 112. Näitä ovat mm. 

  • onnettomuus tiellä
  • tulipalo tien läheisyydessä
  • iso eläin tiellä (esim. hirvi tai karhu)
  • vaarallinen kuski liikenteessä (esim. vaarallinen ylinopeus tai epäily rattijuopumuksesta)
  • ensiavun tarve

Vayla palautekuva.jpgKuva: Väylävirasto

Kaupunkien ja kuntien kunnossapito

Kaupungin tai kunnan teistä palaute annetaan kyseisen kaupungin tai kunnan kunnossapidolle, joka ohjaa palautteen oikealle urakoitsijalle. Yhteystiedot löytyvät kaupungin tai kunnan nettisivuilta. 

Puhelinvaihde

020 433 111

Puhelinvaihteen palveluajat: ma−pe klo 7.30−16.00

Puheluhinnat 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24 %) soitettaessa kiinteästä puhelinverkosta tai matkapuhelimesta.

YIT:n pääkonttori

Panuntie 11, PL 36
00620 Helsinki

Aulapalvelu avoinna: 
ma–pe klo 7.30–16.30 

Kulkuyhteydet pääkonttorille ja asiakaspysäköinti

Määränpää: