Eezy keskittää toimintojaan saman katon alle Pasilan Maistraatinporttiin

Syksyllä 2023 Eezy keskittää lähes kaikki Pääkaupunkiseudun toimintonsa saman katon alle Pasilaan, Maistraatinporttiin. Miten muuttopäätös syntyi ja mitä odotuksia Eezyllä uusista tiloista on? Haastattelussa Eezyn talousjohtaja Hannu Nyman.

Hannu Nyman_1920x1080px.jpg


Kertoisitko, mitkä tekijät vaikuttivat siihen, että päädyitte tilaratkaisuissanne muuttoon?


”Palvelemme hyvin erilaisia yritysliiketoimintoja, mistä johtuen meillä on myös erityyppisiä käyttötarpeita toimitiloille. Meillä on paljon erilaisia henkilöstövuokraukseen liittyviä toimintoja, joissa iso määrä ihmisiä liikkuu päivittäin työhönottohaastatteluissa, tai noutamassa tai palauttamassa työvälineitä. Toteutamme myös headhunting-suorahakuja ja henkilöarviointeja, joissa ihmisiä kutsutaan haastatteluihin ja koko päivän kestäviin psykologisiin testeihin. Lisäksi meillä on laaja konsultointi- ja valmennusliiketoiminta, mikä tuo myös asiakkaita tiloihimme koulutuksiin.


Olemme jo jonkin aikaa pohtineet, voisimmeko järjestää Pääkaupunkiseudun toimitilamme siten, että mahtuisimme kaikki saman katon alle. Haaste ei ole ollut helppo, sillä meitä on tällä hetkellä noin 200 henkilöä eri toimipisteissä. Uskomme vahvasti, että eri liiketoimintojemme sijainti saman katon alla tehostaa toimintaamme, vaikka käytännössä kokonaisneliöt pysyvätkin samana, kun lasketaan meidän nykyisten toimipisteidemme neliöt yhteen.”

Miten päädyitte valitsemaan Pasilan ja Maistraatinportin?


”Olimme jo aiemmin muodostaneet tilannekuvan itsellemme, mitä ja millaista ratkaisua etsimme. Määrittelimme tekijöitä, jotka yhdistävät näinkin erilaisia käyttötarpeita kuin mitä liiketoimintamme edustavat. Listauksen kärkeen nousi logistisesti hyvä sijainti ja liikkumisen helppous. Suorahakuihin liittyvissä haastatteluissa käy paljon ihmisiä joko omalla autolla tai julkisia kulkuvälineitä käyttäen, joten sijainti radan tai metron varrella sekä hyvät pysäköintimahdollisuudet ovat tärkeitä. Toisaalta lukumäärällisesti suurin asiakasryhmämme, henkilöstövuokraus, tarvitsee sijainnin, johon on helppo tulla myös pakettiautolla noutamaan rakennusmiehelle vaikkapa työkenkiä tai muuttomiehille työvarusteita, vaikka merkittävä osa henkilöistä liikkuukin julkisilla kulkuvälineillä.


Päädyimme lopulta johtopäätökseen, että meille sopivin sijainti löytyy Kalasatama – Käpylä – Pasila -akselilta, vilkkaiden julkisten liikenneyhteyksien varrelta ja sopivasti keskustan tuntumasta, mutta ei kuitenkaan ihan ydinkeskustasta.


Kävimme katsomassa muutamia vaihtoehtoisia kohteita, ja kun persoonallinen Maistraatinportti tuli vastaan, innostuimme sen omaleimaisuudesta. Lopulliseen valintaan vaikutti se, että olimme ajoissa liikkeellä ja saimme mahdollisuuden päästä itse muokkaamaan tiloja tarpeittemme mukaan. Tästä hyvänä esimerkkinä meille tärkeän asian toteutuminen - asiakkaidemme sujuva liikkuminen tiloissamme. Suorahakujen yksityishaastatteluissa on tärkeää, että kulku neuvottelutiloihin on mahdollisimman huomaamatonta ja vaivatonta. Toisessa päässä on henkilöstövuokraus, jolle parhaiten toimii mahdollisimman avoin ja näkyvä sisäänkäynti. Ratkaisuna tähän saimme toteutettua kaksi sisäänkäyntiä käyttöömme; toinen on Maistraatinportin yleinen pääsisäänkäynti ja toinen on meille omaan käyttöön toteutettu aula.

Neuvotteluhuone_Eezy_1920x1080.jpg

”Meillä on hyvin erilaisia käyttötarkoitusta toimitiloille konsultointi- ja valmennusliiketoiminnan tarpeista henkilöstövuokrauksen tarpeisiin”, kertoo Eezyn talousjohtaja Hannu Nyman.


Oletteko jo Eezyllä ratkaisseet, miten toimihenkilöt saadaan houkuteltua toimistolle?


Toivomme, että jo muutto saman katon alle hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien varrelle kannustaa tulemaan toimistolle. Lisäksi tiloihin tulee erilaisia kahvi- ja lounasalueita, joiden tarkoitus on toimia muutoinkin kohtaamispaikkoina. Eli sen sijaan, että yksittäisiä kahvinkeittimiä olisi ripoteltu eri puolille taloa, olemme pyrkineet suunnittelemaan taukopaikat siten, että mahdollisimman moni kohtaisi saman kahvipisteen äärellä. Myös talon persoonallinen sisäpiha erottautuu positiivisesti, minkä toivotaan lisäävän työssä viihtymistä.


Mietimme henkilöstöosastomme kanssa tarkempia tilasuunnitelmia nyt kevään aikana, sillä muuttoon on vielä aikaa (haastatteluhetkellä puoli vuotta). Työn luonteesta johtuen tulemme järjestämään tilat muutaman henkilön toimistohuoneisiin ja isompaa avotilaa tulee aika vähän. Tiloissamme käydään paljon luottamuksellisia keskusteluita niin paikan päällä kuin puhelimessakin ja käsitellään henkilötietoihin perustuvia asiakirjoja, joten tietoturvallisuus on meille tärkeä asia.

Millaisia odotuksia teillä on Maistraatinportille?


Sijainnin helppous ja tilojen monipuolisuus tulee ensimmäiseksi mieleen. Meillä on hyvin erilaisia liiketoimintoja, jotka tarvitsevat hyvin erilaisia tilajärjestelyitä saavutettavalla sijainnilla. Maistraatinportin tilat ja kiinteistön sijainti on meille optimaalinen tätä tavoitetta ajatellen.


Iso osa meidän työtämme on ihan arkista ja perinteistä toimistotyötä, joten odotan myös Maistraatinportin persoonallisen arkkitehtuurin tukevan positiivista työilmapiiriä.

Vielä tärkeä kysymys loppuun - näkyykö vastuullisuus toimitilavaihdoksessanne?

Vastuullisuus näkyy muun muassa sijainnissa eli että meille pääsee hyvin julkisilla liikennevälineillä. Kiinteistö on energiatehokas ja sinne tulee muun muassa automaattisesti toimiva valaistus ja ilmanvaihto. Lisäksi korjausrakennetussa talossa kiinteistön hiilijalanjälki on pienempi kuin uudisrakennuksessa. Nämä asiat ovat erityisesti tällä hetkellä, mutta oletettavasti myös tulevaisuudessa, entistäkin tärkeämpiä tekijöitä niin energiankulutuksen kuin ympäristönkin kannalta.

Kiitos haastattelusta ja lämpimästi tervetuloa Maistraatinporttiin Hannu ja koko Eezyn väki!

Neuvotteluhuone2_Eezy_1920x1080.jpg

Kuvat: Eezy, YIT


Tutustu Maistraatinporttiin