• Ajankohtaista
  • Asiakastarina
  • 27.6.2022

Tarvitsimme uuden ja joustavan, tulevaisuutta palvelevan ratkaisun

Asiakastarina: Valve

Kuvassa vasemmalta: Rollo de Walden, Thea Forstén, Kaisa Aaltonen, Matias Metsänen, (seisomassa takana), Tuomo Tapanila, Emma Juureva, Aino Haanrinne 

 

Valve on modernia markkinointia, myyntiä ja viestintää laajalla skaalalla tekevä markkinointiviestintätoimisto, jonka fokus on vahvasti B2B-yrityksissä sekä julkisella sektorilla. Yritys on perustettu vuonna 2000 ja on kasvanut merkittävästi tavoitteenaan olla Pohjoismaiden johtava B2B-toimisto. Valvelaisia on tällä hetkellä reilut 80 hlöä ja ovat muuttaneet päätoimipisteensä Vallilaan Workery+ -tiloihin alkuvuodesta 2022.  

 

Haastattelimme seniorikonsultti Thea Forsténia, Valveen Rakennetun ympäristön toimialajohtajaa  

 

Kerro, miten päädyitte muuttamaan Workery+ toimistoon?  

”Kaikille varmasti tuttu alku - pandemian iskiessä keväällä 2020 siirryimme koko toimisto nopealla aikataululla etätöihin. Vaikka etätyöt toimivat yllättävän hyvin, olimme silloin vielä siinä ajatuksessa, että viimeistään syksyllä 2020 olemme ”Back to normal” -tilanteessa. No, kaikki tietävät miten siinä sitten kävi.  

Pandemian jatkuessa oli aika selkeää, että myös toimitilojen osalta kaikki piti miettiä uusiksi. Tällä hetkelläkään emme tiedä tulevaisuutta tarkalleen ja siksi opettelemme ja luomme uusia toimintatapoja ja pelisääntöjä ja katsomme tarpeen mukaan mikä toimii ja mikä ei. 

Valveella toimitilamuutokseen vaikutti erityisesti kaksi asiaa - meidän vuokrasopimuksemme oli vaiheessa, jossa siitä pystyisi irrottautumaan. Mutta samalla ymmärsimme olevamme tilanteessa, että sopimuksemme oli vanhan mallin mukainen ja että tarvitsemme jotakin uutta ja joustavampaa. Kartoitimme eri vaihtoehtoja ja tätä kautta törmäsimme myös Workery+ konseptiin, joka palvelee tarvitsemaamme uutta joustavaa mallia.” 

 

Entä sijainti, mikä vai valitsemaan Vallilan? 

”Kyllä se lähti ensisijaisesti Workery+ konseptista eli tarvitsimme jonkun verran omaa tilaa ja sen lisäksi joustoa tiloihin muun muassa asiakaspalavereiden järjestämiseksi. Työntekijämme tulevat eri puolelta pääkaupunkiseutua ja Workery+ konsepti mahdollisti toiminnan joustavasti eri lokaatioissa oli se sitten Keilaniemessä, keskustassa tai Vallilassa.  

Vaikka Valveen toimisto on aiemmin sijainnut pääosin keskustassa, Vallilan vetovoimaa lisäsi se, että tänne on muuttanut paljon muitakin yrityksiä ja että täällä tapahtuu muutoinkin paljon. Haimme fiilistä ja tunnelmaa, joka sopisi meille ja se toteutui tässä Vallilan vanhassa kiinteistössä. Lopullisen ratkaisun taisi niitata meidän tilat ylhäällä – ja tietenkin kruununa ihana kattoterassi.” 

 

Miltä nyt tuntuu, oletteko viihtyneet?  

”Tähän mennessä olemme saaneet tosi positiivista palautetta tiloista, jotka on koettu kodikkaaksi ja toimivaksi. Yksi erityisen mainittava asia on se, että vaikka muutto herättää aina suuria tunteita, ensimmäisen kerran emme ole kuulleet yhtään valitusta sijainnista. Näkisimme, että tässä vaiheessa ja näillä lähtökohdilla (pandemia) juuri nyt, oli hyvä aika muuttaa. Fiilis on hyvä ja ihmiset ovat viihtyneet. Erityismaininnan saa myös talossa toimiva ravintola, jonka tarjonta on tätä päivää. On tärkeää, että meillä on hyvä ravintola lähellä, jolloin lounaspaikan etsimiseen ei mene turhaa aikaa. Lisäksi lähiympäristössä on paljon hyviä vaihtoehtoja.” 

 

Löytyykö kehitettävää, mitä toivot tulevaisuudessa?  

”Meillä on herännyt muutamia kehitysehdotuksia itse konseptista ja käymme niitä läpi YIT:n asiakasvastaavamme kanssa. Lisäksi ihan käytännön asiana olisi hienoa, jos olisi mahdollisuus työpäivän venyessä hakea pientä purtavaa helposti myös hieman myöhäisempään kellonaikaan.”