• Ajankohtaista
  • Asiakastarina
  • 12.6.2022

Helppo etabloituminen Suomeen

Asiakastarina: cbs Corporate Business Solutions Finland Oy

Cbs Corporate Business Solutions on vuonna 1995 perustettu saksalainen konsultointiyritys, joka tarjoaa liiketoimintaprosessi- ja SAP -konsultointia ja on erikoistunut globaalien digitaalisten E2E liiketoimintaprosessiratkaisujen toteuttamiseen sekä vaatiivin transformaatioprojekteihin. 

Cbs on toiminut Saksasta käsin Suomessa jo yli 10 vuotta ja nyt tammikuun 2021 alussa cbs avasi toimiston Helsinkiin ollakseen jatkossa lähempänä suomalaisia asiakkaitaan.  

Haastattelussa Tanja Nenonen cbs Finland Oy:n toimitusjohtaja.  

 

Kerro, miten päädyitte Workery+ konseptiin?  

”Täällä oli helppo aloittaa. Kun päätös Suomen toimiston perustamisesta oli Saksassa tehty, kävin katselemassa muutamia vaihtoehtoja. Kaikki tilat, joita kävin katsomassa, olivat vähän erilaisia. Oli uutta toimistoa, jossa olisi ollut meille hyvät tilat, mutta olisi pitänyt kaikki huonekalut ja muut hankkia heti itse. Eikä ollut samalla tavalla yhteisiä isoja tiloja, mitä esimerkiksi meillä nyt täällä Keilaniemessä on. Oman toimiston lisäksi iso yhteinen tila on aika iso tekijä viihtyvyyden kannalta. Tutustuin myös ydinkeskustassa sijaitsevaan vanhaan jugendtaloon, mutta koska haimme yrityksellemme tyylillisesti sopivia tiloja, tämäkään vaihtoehto ei tuntunut toimivalta.   

Tammikuussa 2021, kun aloitimme, meitä oli vain kaksi henkilöä, joten emme tarvinneet suuria tiloja. Oli helppo tulla toimistoon, missä saat palveluna vastaanotot, kahvit, printterit, verkkoyhteydet ja muut, jolloin niitä ei tarvitse heti itse erikseen järjestää. Tämä on vaivaton tapa meidänkaltaiselle aloittavalle yritykselle lähteä liikkeelle. Ja myöhemmin, kun lisätilaa tarvittiin, laajentaminen kävi kätevästi ilman sen suurempia toimenpiteitä. Tällä hetkellä meillä on tilat 12 henkilölle.” 

 

Entä sijainti, mikä sai valitsemaan Keilaniemen? 

”Kollegani Saksasta oli tehnyt analyysia ja katsellut mahdollisia pääkaupunkiseudun vaihtoehtoja. Valitsimme niistä muutamat kohteet, joita kävin katsomassa paikan päällä. Hyvät liikenneyhteydet vaikuttivat paljon valintaan ja koin, että Keilaniemessä toimistolle tuleminen on tehty helpoksi. Jos mietitään vaikka autolla kulkemista ja pysäköintiä, parkkihalli on suoraan talon kellarissa. Lisäksi metro on pääovea vastapäätä.  

Myös tärkeät yhteistyökumppaneistamme sijaitsevat lähellä ja Keilaniemeen on sijoittunut jo valmiiksi muita isoja ja globaaleja yrityksiä, jotka kuuluvat meidän potentiaaliseen asiakaskuntaamme.

 

Miltä nyt tuntuu, oletteko viihtyneet?  

”Olemme kyllä. Keilaniemessä on aamiaisia ja erilaisia tapahtumia, joihin voisi osallistua enemmänkin. Kiva, että tällaisia mahdollisuuksia on olemassa. Lisäksi tiloissa toimii erilaisia yrityksiä eri toimialoilta, mikä tuo mukavasti energiaa ja elämää ympärille. Jos meillä olisi vastaavasti oma pieni toimisto jossain, niin olisimme koko ajan keskenämme. Nyt, kun ollaan vielä pieni yritys, voimme verkostoitua helpommin.  

Konsepti on joustava, tiloja käytetään tarpeen mukaan ja maksetaan siitä, mitä oikeasti käytetään.”  

 

Löytyykö kehitettävää, mitä toivot tulevaisuudessa?  

”Nyt, kun olemme palaamassa takaisin toimistolle, väen lisääntyminen näkyy ja kuuluu erityisesti avotiloissa. Toiveena olisi saada lisää muun muassa puhelinkoppeja ja rauhallisia pieniä tiloja, joita voi varata pienempiin Teams-palavereihin.”  

 

W+ vastaa: Lämmin kiitos palautteesta – viemme toiveen eteenpäin Workery+ konseptin kehitystiimissä! 

 

Katso Workery+ Keilaniemen toimisto

Tutustu myös muihin Workery+ kohteisiimme

Kiinnostuitko työtiloistamme? Ole meihin yhteydessä!

Nora Lallukka
Sales Manager, Workery+
Aatu Luoto
Sales Manager, Workery+