Infrarakentaminen
- Kalliorakentaminen
- Louhinta
- Maanrakennus ja pohjarakentaminen
- Kiviainekset
- Kunnossapito
- Vesi- ja rantarakentaminen
- Energia-, teollisuus ja vesihuoltorakentaminen
Suomen maasto ja sääolosuhteet ovat haastavasti vaihtelevat. Rakennettu infra on keskeisessä roolissa jokapäiväisessä arjessamme ja sen tulee toimia päivittäin vaihtelevista olosuhteista huolimatta. Oikea-aikaisilla kunnossapidon toimenpiteillä voidaan varmistaa, että arki sujuu ja liikkuminen on turvallisempaa vuoden jokaisena päivänä.
Palvelukeskus PANU
Palvelukeskus PANU ohjaa infran kunnossapidon toimenpiteitä vastaanottamalla ja välittämällä ajantasaista tietoa alueurakasta vastaavalle yksikölle. PANU toimii hermokeskuksena, joka ottaa keskitetysti vastaan kunnossapitoon liittyviä palautteita. Palvelukeskus myös tiedottaa ja neuvoo kunnossapitoon liittyvistä toimenpiteistä. PANUn asiakaspalvelu on suunnattu tienkäyttäjille kuntaurakoiden sopimusalueilla.
Kelinhallintapalvelu
Palvelukeskus PANU toimii myös alueurakoiden säätiedotus- ja kelinhallintakeskuksena. Palvelukeskuksessa seurataan sääolosuhteita jatkuvasti ja saadut sääennusteet jalostetaan ajantasaiseksi kelitiedoksi kunnossapitotoimenpiteiden ennakoimiseksi, joka ohjaa ja tukee kunnossapitotoimenpiteiden tarvetta ja oikea-aikaisuutta. Sääennusteista ja kelitiedoista jalostettu kelinhallinta tehostaa merkittävästi kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta ja parantaa kustannustehokkuutta.
PANUn 24/7 päivystävä palvelunumero: 020 433 3600
Palautteen voi jättää myös palautepalvelussa tai sähköpostitse yr.palvelukeskus@yit.fi
Maanteiden kunnossapitoon liittyvät ilmoitukset voi tehdä Liikennevirastolle sähköisesti osoitteessa palautevayla.fi. Kiireellisistä ja liikennettä selvästi vaarantavista ongelmista voi ilmoittaa soittamalla numeroon 0200 2100 (24 t/ vrk).
YIT:llä hoidossa olevien katujen kunnossapitoa koskevat palautteet etenevät nopeimmin, kun jätät ne PANU-palautepalveluun, jossa päivystämme 24/7.