Paikalliset sivut:
YIT Group
21.11.2016
  • Blog
  • Tommi Vienonen
  • YIT

Paras asiakaskokemus syntyy yhteistyössä isännöitsijöiden, asukkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa

Isännöitsijöiden vuoden merkittävin tapahtuma, Kiinkon ja Isännöintiliiton järjestämä Isännöintipäivät pidettiin tänä vuonna 14-16.9. Jyväskylässä. Tapahtumaan osallistui yli 800 kiinteistöalan ammattilaista ja palveluntuottajaa. Tapahtuman aikana oli tarjolla laaja seminaariohjelma ja lukuisia mielenkiintoisia näkökulmia isännöinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen liittyen.

Isännöitsijöiden vuoden merkittävin tapahtuma, Kiinkon ja Isännöintiliiton järjestämä Isännöintipäivät pidettiin tänä vuonna 14-16.9. Jyväskylässä. Tapahtumaan osallistui yli 800 kiinteistöalan ammattilaista ja palveluntuottajaa. Tapahtuman aikana oli tarjolla laaja seminaariohjelma ja lukuisia mielenkiintoisia näkökulmia isännöinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen liittyen. Kasvavan korjausrakentamisen aallon lisäksi keskustelua herättivät kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen hallinta, toimivat yhteistyökumppanuudet, ja digitalisaation kasvava merkitys.

Taloyhtiöiden asukkaiden asiakaskokemuksen merkitys on kasvanut viime vuosina, ja parhaaseen asiakaskokemukseen tarvitaan paljon muutakin kuin pelkkää päivittäistä isännöinnin teknistä hallinnointia. Tapahtumassa palkituista isännöintiyrityksistä ja isännöitsijöistä kaikki painottivat pitkän tähtäimen suunnitelmallisuutta edesauttamassa sujuvan asiakaskokemuksen luomista ja ylläpitoa taloyhtiön arjessa. Aidosti osallistava yhteistyö eri tahojen kanssa, sekä isännöitsijän rooli asukkaiden ’valmentajana’ herättivät vauhdikasta keskustelua osallistujien keskuudessa. Vuorovaikutteisen ja säännöllisen asukasviestinnän merkitystä korostettiin myös, samoin kuin vastuullisuutta ja ekologisuutta osana päivittäistä tekemistä.

Alan digitaalisesta murroksesta ja asiakkaiden vaatimuksista digitaalisten palveluiden suhteen keskusteltiin paljon, ja erityisesti siitä, kuinka isännöitsijät voisivat käyttää erilaisia digitaalisia työkaluja työnsä tehostamiseen ja kannattavuuden parantamiseen. Osana seminaariohjelmaa paikalla puhumassa oli TV:stäkin tuttu Henkka Hyppönen, joka otti avoimesti kantaa digitalisaation hyviin ja huonoihin puoliin suorasukaisella tyylillään. Jyväskylän Yliopiston professori Heikki Karjaluoto puolestaan nosti puheenvuorossaan esille digitaalisia palveluita osana myyntiä ja markkinointia, ja niiden tarjoamia mahdollisuuksia isännöitsijöille.

Meillä YIT:llä on kattava kokemus taloyhtiöiden linja- ja julkisivusaneerauksista, kattoremonteista ja lisärakentamisesta ympäri Suomea, ja me olemme kiinnostuneita ymmärtämään asiakkaidemme käytännön haasteita vieläkin paremmin. Entistäkin toimivampien yhteistyömallien kehittäminen isännöitsijöiden kanssa on erittäin lähellä sydäntämme YIT:n Taloyhtiöiden korjausrakentamisen yksikössä, ja oli todella hyvä kuulla, että tähän kannattaa panostaa tulevaisuudessakin. Isännöintipäivien kaltaiset tapahtumat ovat mahtavia tilaisuuksia, joiden yhteydessä meillä on mahdollisuus keskustella isännöintialan edelläkävijöiden kanssa avoimesti. Tulemme jatkossakin osallistumaan alan tapahtumiin ahkerasti, ja seuraavan kerran meidät voi tavata HAI-risteilyllä marraskuussa.

Lue lisää YIT:n Taloyhtiöiden korjausrakentamisen palveluista täältä.

Lue lisää Isännöintipäivistä täältä.

Tommi Vienonen / Taloyhtiöiden korjausrakentaminen

Tommilla on pitkä tausta taloyhtiömaailmasta ja erittäin vahva kokemus yhteistyöstä taloyhtiöiden korjausrakentamisen eri sidosryhmien kanssa. Tommilta on luvassa jatkossa mielenkiintoisia blogeja alan tärkeistä puheenaiheista, kuten asiakas- ja asukaskokemuksen kehittämisestä.

Sulje
Lähetetään...