Takaisin

Päivittäistavarakaupan kovia nimiä Mall of Triplaan

Monipuolinen, lähellä ihmisiä, tulevaisuuden paikka, keskeinen sijainti aseman yhteydessä. Näin kuvailevat Mall of Triplaa Prisman, K-supermarketin, K-Marketin, Lidlin ja Alepan edustajat, joiden luotsaamat liikkeet tulevat täydentämään vuonna 2019 Pasilaan avautuvaa kauppakeskusta. Neljä ruokakauppajohtajaa kertovat, miksi he valitsivat Mall of Triplan.

Luomua, lähiruokaa, vegaanisia vaihtoehtoja, laadukkaita lihatuotteita, artesaanileipomuksia – hyvää ruokaa arvostavan kuluttajan tarpeet ovat yhä moninaisemmat. Nykyään harva tyytyy ostamaan vakuumilihaa lähikaupasta, vaan ruokakassin kokoamiseen käytetään aikaa ja ajatusta. Mutta jos haluaa päästä yhtä aikaa sekä hypermarkettien yltäkylläisinä notkuvien hyllyjen äärelle että makustella kivijalkaputiikkien uniikkeja herkkuja, joutuu laatua arvostava kuluttaja jakamaan ostosreissunsa useampaan kohteeseen ­­­­– ja suhaamaan autolla Helsingin keskustan ja kehäteiden väliä.

Kaikki tämä muuttuu, kun Mall of Triplan ennätyslaaja yli 20 000 neliömetrin ruoka- ja ravintolakeskittymä avaa ovensa ydinkeskustan kupeeseen, juna- ja maantieliikenteen leikkauspisteeseen Helsingin Pasilassa. Ja autolla ruokaostoksensa tekeviä asiakkaita ei ole myöskään unohdettu, vaan he voivat ajaa helposti suoraan parkkihalliin ja hoitaa kaikki ostoksensa erittäin kätevästi. Syksyllä 2019 avautuvassa Mall of Triplassa asiakkaita palvelee viisi erilaista ruokakauppaa eri tarpeisiin: PrismaK-supermarket, Alepa, K-Market ja Lidl. Lisäksi valikoimaa täydentävät street food -henkisen Market Zoo -alueen lähiruoka- ja erikoisherkkutarjonta.  Neljä ruokakauppajohtajaa kertovat, miksi he valitsivat Mall of Triplan.

Prisma tahtoo tavoittaa kantakaupunkilaiset

”Mall of Triplaan lähtemistä ei tarvinnut juuri miettiä, vaan kiinnostuimme paikasta heti. On harvinaista, että tämän kokoiselle toimijalle löytyy sopiva tila aivan Helsingin ydinkeskustan tuntumasta. Tällä sijainnilla on laaja vaikutusalue, jossa tavoitamme monipuolisen asiakaskunnan ja erityisesti kantakaupungin asukkaat entistä paremmin.  

Mall of Triplan monipuolinen ruokakauppatarjonta on ehdottomasti asiakkaan etu. Sijainti kylki kyljessä kilpailijoiden kanssa pitää virkeänä ja pakottaa kehittämään toimintaa. Prisma tulee palvelemaan asiakkaita kahdessa kerroksessa tarjoten sekä päivittäis- että käyttötavaroita. Valttimme on pysyvä edullisuus, jota olemme vahvistaneet entisestään halpuuttamalla hintoja. Esimerkiksi suosiotaan kasvattavat luomutuotteet ovat meillä taatusti edullisia.”

– Lassi Juntunen, ketjujohtaja, Prisma

Tulevaisuuden kaupunkikeskus vakuutti Keskon

”Kesko tuo Mall of Triplaan sekä K-supermarketin että K-Marketin. K-supermarket valloittaa osan kauppakeskuksen alimmasta kerroksesta monipuoliselle valikoimalleen, laajalle ja herkulliselle tuoretavaratarjonnalleen ja palvelutiskilleen. Pienempi, nopean ostamisen K-Market palvelee kiireisiä junamatkustajia ja muita läpikulkijoita ylemmässä kerroksessa.

Mall of Triplan keskeinen sijainti liikenteen leikkauspisteessä vakuutti meidät. Uskon, että myös kauppakeskuksen välittömässä läheisyydessä sijaitsevat Messukeskus ja Hartwall Arena houkuttelevat asiakkaita Triplaan. Lisäksi tässä lähellä asuu paljon väkeä ja asukkaiden määrä kasvaa koko ajan. Huomioimmekin valikoimissamme kaupungistumisen megatrendin tarjoamalla vaihtoehtoja muun muassa yksinasuville kaupunkilaissinkuille.

Odotamme innolla, että koko Triplan kaupunkikeskus asuintorneineen valmistuu. Kauppakeskus on kuin moderni tori, jonne ihmiset saapuvat viihtymään, nauttimaan hienosta tarjonnasta, silmänruoasta ja tapaamaan toisiaan. Juuri sellainen tulevaisuuden paikka Tripla on.”

– Antti Palomäki, Etelä-Suomen aluejohtaja, Kesko

Alepa haluaa olla siellä, missä asiakkaatkin

”Mall of Tripla on tulevaisuuden vetovoimainen ja vilkas kauppakeskus, joka tulee mullistamaan Pasilan tekemällä alueesta nykyistä houkuttelevamman. Kauppakeskus on meille sopiva liikepaikka, sillä nykyään kuluttajat haluavat tehdä ostokset helposti saman katon alla. Haluamme olla siellä, missä asiakkaatkin.

Osa asiakkaista tahtoo käydä isoissa kaupoissa, osa puolestaan hoitaa ostokset nopeasti pienemmässä liikkeessä. Alepan vahvuuksia ovat erityisesti hintataso, tarjonta ja mahdollisuus nopeaan asiointiin. Meillä on liiketilaan sopiva konsepti: tilaan rakennettavan nopean kierron ansiosta asiakkaan ei tarvitse kiertää koko kauppaa löytääkseen haluamansa. Kehitämme myös nopean syömisen vaihtoehtoja koko ajan paremmaksi.”

 – Merja Mustonen, aluejohtaja, Alepa

Lidl tahtoo parhaalle kauppapaikalle

”Mall of Triplaan aukeava Lidl täydentää hienosti lähes 160 myymälän verkostoamme. Pasilan aseman liepeiltä löytyy jo nyt yksi Lidlin toimipiste. Toinen on kuitenkin tarpeen, sillä uskon kysynnän kasvavan Pasilassa lähivuosina merkittävästi.

Tuomme Mall of Triplaan Lidlin tutun valikoiman: runsaasti kotimaisia laatutuotteita ja kansainvälisiä herkkuja loistavassa hinta-laatusuhteessa. Meillä on hyvät tilat samassa kerroksessa muiden päivittäistavarakauppojen kanssa. Se tuo positiivista kilpailua, jonka otamme ilolla vastaan. Kuluttajan näkökulmasta päivittäistavarakaupan tarjonta Mall of Triplassa on erittäin hyvä.

Tavoitteemme on aina sijoittua parhaille kauppapaikolle. Mall of Triplan vetonaula ovat hyvät liikenneyhteydet, jotka takaavat helpon asiointikokemuksen Lidlissä. Uskon, että Mall of Triplasta kasvaa yksi pääkaupunkiseudun merkittävimmistä kauppapaikoista, joka tarjoaa todellista kilpailua alueen muille kauppakeskuksille.”

– Virpi Kaikkonen, kiinteistö- ja kehitysjohtaja, Lidl