15.11.2018
  • Kauppa

Muodin jättiläinen tuo viisi uutta huippubrändiä Mall of Triplaan

Puolalainen LPP-konserni aloittaa Skandinavian valloituksen Suomesta tuomalla Suomeen Reservedin, Croppin, Housen, Mohiton ja Sinsayn muotibrändit. Ne palvelevat kaikenlaisia pukeutujia tarjoamalla niin särmikästä, eleganttia kuin business-tyylistä pukeutumista.

Muodin ja pukeutumisen ystävät voivat merkata syksyn 2019 kalenteriinsa lähivuosien kiinnostavimpana sesonkina. Silloin Suomeen saadaan viisi uutta muodin huippubrändiä, kun puolalainen LPP-konserni aloittaa Skandinavian-valloituksensa Mall of Triplasta. Muualla Euroopassa laajasti näkyvä toimija tunnetaan Reserved-, Cropp-, House-, Mohito- ja Sinsay-brändeistään, joihin vihdoin myös suomalaiset kuluttajat pääsevät pukeutumaan.

LPP:n strategiaan kuuluu etsiä parhaita liikepaikkoja – esimerkiksi Lontoossa LPP:n Reserved-lippulaivamyymälä on maailmankuululla shoppailukatu Oxford Streetillä. Pasilan nousu Helsingin ja koko Suomen kuumimmaksi sijainniksi ei ole jäänyt maailmalla huomaamatta, ja niinpä LPP:n huippubrändit saadaan ensimmäisenä Mall of Triplaan.

Pukeutuminen on itseilmaisua ja omien tunteiden viestimistä – yksi muotti ei sovi kaikille. Uudet brändit vastaavatkin laajasti erilaisten ja eri ikäisten kuluttajien vaatimuksiin.

”Jokainen niistä on omanlaisensa ja viehättää omaa kohderyhmäänsä. Reserved tarjoaa päivän muotia aikuisille ja lapsille, ja myymälään saapuu uutuuksia joka viikko. Cropp taas on suunnattu nuorille, joita viehättää urbaani tyyli. House-myymälä kutsuu nuoria aikuisia, jotka haluavat pukeutua hyväntuulisen trendikkäästi. Mohito taas on suunnattu naisille, jotka pitävät elegantista, mutta mukavasta business-tyylistä. Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, on Sinsay, joka etsii inspiraatiota sosiaalisen median ja muotimaailman nuorilta vaikuttajilta, ja tarjoaa nuorille naisille viimeisintä, särmikästä ja värikästä muotia nuorten kukkaroille sopivaan hintaan”, kuvailee asiakaspäällikkö Iina Vapaavuori YIT:ltä.

LPP:n lippulaivabrändi on Reserved, jonka tunnettuutta konserni keskittyy nyt rakentamaan. Reserved saakin Mall of Triplaan ison, yli 3 000 neliön kahteen kerrokseen tulevan myymälän. Yhteensä LPP:n brändit vuokraavat Mall of Triplan 75 000 neliöstä 6 000 neliötä.

”Vain yksi konserni on neliöissä mitattuna suurempi vuokralainen”, kertoo Vapaavuori.

PERHEYRITYS JOKA USKOO PUOLALAISEEN OSAAMISEEN

Vaikka LPP:n brändejä ei olla vielä nähty Suomessa, on konsernilla vankka asema muodin maailmassa.  Vuonna 1991 perustettu perheyritys on levinnyt yli 20 maahan lähes 2 000 liikkeellä. Yrityksessä työskentelee 25 000 työntekijää.

LPP:n liikkeet myyvät itse suunnittelemiaan vaatteita, joista 65 prosenttia valmistetaan Puolassa. Yritys panostaa muutenkin kotimaisuuteen: myyntitilojen suunnittelijat ja rakentajat ovat puolalaisia ja yritys maksaa veronsa Puolaan, jossa sijaitsee valtaosa sen osakkeenomistajista.

Suurin osa LPP:n liikkeistä on Puolassa ja Keski-Euroopassa, mutta lähivuosina konserni on laajentanut toimintojaan muualle Eurooppaan ja Lähi-itään. Uutistoimisto Bloombergin mukaan LPP:n pitkäaikainen ja kunnianhimoinen tavoite on olla viiden suurimman eurooppalaisen muodin jälleenmyyjän joukossa.

Mall of Triplassa uutta vuokralaisjulkistusta on odotettu pitkään, sillä työ LPP:n saamiseksi Suomeen aloitettiin jo kauan sitten, kertoo kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto.

”Tavoitteemme on alusta saakka ollut tuoda Triplaan sellaisia kansainvälisiä toimijoita, joita ei ole Suomessa ennen nähty. Työ on ollut pitkäjänteistä – esimerkiksi LPP:n edustajat tapasimme ensimmäisen kerran jo neljä vuotta sitten. Nyt voimme sanoa, että työmme on tuottanut tulosta. Mall of Tripla ylittää avautuessaan kaikki odotukset.”

 

Sulje
Lähetetään...