Takaisin

Jännitystä ja energiaa ilmassa – terveisiä Tulevaisuuden liikenteen Kiitoratapäivästä 26.4.2017

Wappuviikolla 26.4. pidettiin Tulevaisuuden liikenne kasvupolun ensimmäinen Kiitoratapäivä Tampereella. Aamukahveilla odotukset olivat korkealla, kun eripuolilta Suomea saapuneet 15 Kasvupolun yritystä sekä heidän sparraajansa tapasivat ensi kertaa. Keskustelu ja pöhinä oli alusta saakka vahvaa – se lupasi heti aamusta hyvää ja aktiivista päivää. Oli mahtava kohdata Tulevaisuuden liikenteen polun 15 kovinta ideaa ja tiimiä.

Onko hockey-stick kasvu uusi normaali

Kiitoratapäivä alkoi start-up tiimien pitcheillä. Visioiden ja tavoitteiden tasot vaihtelivat, mutta digitalisaation tuomien skaalausmahdollisuuksien on syytä pohtia, että onko hockey-stick kasvusta tullut uusi normaali. Perinteisessä liiketoiminnassa korkealla lentävät odotukset ammutaan nopeasti alas liian optimistisina. Start-up ideoiden osalta puolestaan kysymysmerkkejä nousee, jos kasvutavoitteet eivät ole riittävän aggressiiviset.

Erittäin hienoa, kun uusien ideoiden visiot ja tavoitteet ovat korkealla. Uudet, kaikki rajat ylittävät mahdollisuudet on hyödynnettävä maksimaalisesti. Luonnollisesti kukin hanke tai idea tulee arvioida objektiivisesti ja mahdollisuudet huomioiden. Mikä on markkinan koko ja sen kasvunäkymät, mitä kyvykkyyksiä ja kilpailuetua idealla tai tiimillä on, mistä saamme tarvittavat resurssit kasvuun jne. Myös tämä mielessä pitäen, kasvupolussa mukana olevien yritysten – niin start-uppien kuin sparraajayritysten - on varmasti mahdollista löytää hedelmällisiä yhteistyökuvioita.

Tulevaisuuden liikenteen Kasvupolku jatkuu toisella Kiitoratapäivällä 17.5.2017 Tampereella ja huipentuu semifinaaliin, joka pidetään 14.6. YIT:llä Helsingissä. Semifinaali on kaikille avoin tilaisuus. Tule kuulemaan tulevaisuuden näkymistä ja uusista innovaatioista - ilmoittaudu mukaan tästä! 

Lisätietoja Tulevaisuuden liikenne Kasvupolusta löydät täältä.

Energistä kevättä!

 

 

 

Timo Räikkönen / Kehitys- ja markkinointijohtaja

Timo on työssään vahvasti mukana kehittämässä kokonaisvaltaista asiakaskokemusta ja hänen tavoitteenaan on ymmärtää asiakkaiden tarpeita syvällisemmin ja jatkuvasti parantaa asiakkaiden samaa palvelua. Timo tulee blogissaan pureutumaan kaupungistumiseen, rakentamiseen, digitalisaatioon ja asiakaskokemukseen liittyviin ilmiöihin.